Secció de Filosofia i Ciències Socials

  Escriure en català [Recurs electrònic] : Un estudi del coneixement ortogràfic a tercer de primària Autor: Arnau i Querol, Joaquim Data d’edició: 2022 Descripció física: 98 p. Entitats: Institut d’Estudis Catalans. Secció de Filosofia i Ciències Socials ISBN: 978-84-9965-690-8 Col·lecció: Treballs de la Secció de Filosofia i Ciències Socials ; 54 Editorial: IEC En aquesta publicació s’avalua el coneixement ortogràfic dels aprenents fent una anàlisi fonema per fonema. És una perspectiva necessària que no ha incorporat cap dels escassos treballs fets a Catalunya sobre aquesta temàtica. A partir de les propostes ja avançades d’Alexandre Galí en el seu temps, presenta un marc teòric innovador que considera els processos i els factors que expliquen el coneixement ortogràfic: processos d’aprenentatge, d’exposició a l’escrit, i factors fonològics i morfològics. Aquesta anàlisi critica concepcions errònies que encara hi ha sobre com s’aprèn l’ortografia. Facilita al professorat concepcions acurades sobre el diagnòstic de la competència ortogràfica i proposa aplicacions de cara a la intervenció.