Escriure en català [Recurs electrònic] : Un estudi del coneixement ortogrà fic a tercer de primà ria
Autor: Arnau i Querol, Joaquim
Data d’edició: 2022
Descripció fÃsica: 98 p.
Entitats: Institut d’Estudis Catalans. Secció de Filosofia i Ciències Socials
ISBN: 978-84-9965-690-8
Col·lecció: Treballs de la Secció de Filosofia i Ciències Socials ; 54
Editorial: IEC
En aquesta publicació s’avalua el coneixement ortogrà fic dels aprenents fent una anà lisi fonema per fonema. És una perspectiva necessà ria que no ha incorporat cap dels escassos treballs fets a Catalunya sobre aquesta temà tica. A partir de les propostes ja avançades d’Alexandre Galà en el seu temps, presenta un marc teòric innovador que considera els processos i els factors que expliquen el coneixement ortogrà fic: processos d’aprenentatge, d’exposició a l’escrit, i factors fonològics i morfològics. Aquesta anà lisi critica concepcions errònies que encara hi ha sobre com s’aprèn l’ortografia. Facilita al professorat concepcions acurades sobre el diagnòstic de la competència ortogrà fica i proposa aplicacions de cara a la intervenció.